środa, 4 grudnia 2013

Lampy LED - wady i zalety





Żarówki LED wykorzystywane są w dzisiejszych czasach wszędzie. Znaleźć można je domostwach, biurach oraz pojazdach. Czy niemniej jednak światło LED jest właściwie tak praktyczne i tanie? Jeżeli chodzi o koszt eksploatowania, to w stosunku do standardowych żarówek lub też lamp halogenowych są one znacznie niższe. Praktyczność tymczasem jest wartością, która zależeć będzie przede wszystkim od potrzeb.

LED-y w domu, gdzie i w jakim wnętrzu

Wzrastająca popularyzacja lampek LED w domach prywatnych jest coraz w wyższym stopniu widoczna. Przyjęło się przeświadczenie, że jasne i „czyste” światło LED to najbardziej optymalny i najtańszy sposób oświetlenia. W istocie lampki LED są idealnym urządzeniem do oświetlenia,  aczkolwiek nie w każdym pomieszczeniu. W pokojach, które powinny być przytulne i przyciemnione, wygodniej jest wykorzystywać typowe żarówki energooszczędne.

Tanie oświetlenie

To co jest istotne w przypadku kupna lamp LED, to głównie ich oszczędność. Typowa lampka LED-owa pobiera prawie połowę mniej mocy aniżeli lampka energooszczędna, dając bardzo jasne oświetlenie. Wykorzystywanie żarówek LED ma więc konkretne podłoże ekonomiczne, w postaci niższych faktur za energię elektryczną. 

7 komentarzy:

  1. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie ja widzę same zalety gdyż jednocześnie jestem wielką zwolenniczką stosowania takiego oświetlenia. Bardzo fajnie o wykorzystaniu taśm LED napisano w https://www.dekoportal.pl/artykuly/lazienka/lazienka-porady/tasmy-led-w-lazience-co-wybrac#5 i to właśnie ja chcę również je mieć u siebie w łazience.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie samo oświetlenie LED faktycznie jest bardzo nowatorskim i zarazem dobrym rozwiązaniem. Jednak jak ja przeczytałam artykuł http://www.dzielnica24.pl/zaufaj-najlepszym-dokladne-pomiary-oswietlenia-z-firma-energpol/ to muszę przyznać, że faktycznie również dokładne pomiary oświetlenia są niezbędne, abyśmy normalnie funkcjonowali.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie mają one bardzo dużo zalet i ja właśnie bardzo chętnie takie oświetlenie u siebie wykorzystuję. Muszę przyznać, że jak jeszcze czytałem na stronie https://expodom.pl/jaka-tasma-led-do-podswietlenia-sufitu/ to również wykorzystam taśmy LED do oświetlenia mojego sufitu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o mnie to ja akurat jestem wielkim zwolennikiem takich rozwiązań i muszę przyznać, że także chętnie korzystam z tego typu oświetleń LED. Jeśli je mamy u siebie to także przeczytajmy ciekawy wpis https://domowe-abc.pl/jak-zabezpieczyc-ledy-przed-przepieciami/ gdzie poruszono kwestie odpowiedniego zabezpieczenia przed przepięciami.

    OdpowiedzUsuń